Uriah Heep - July Morning

There I was on a july morning

Looking for love

With the strength of a new day dawning

And the beautiful sun

At the sound of the first bird singing,

I was leaving for home.

With the storm and the night behind me

And a road of my own....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Volnaya Staya Live - "I Rule The Ruins"


Russian Hard Rock :)) All female band! gooooood! :D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

В памет на един уникален музикант, творец и човек... RIP, Michael Jackson!



"Music has been my outlet, my gift to all of the lovers in this world. Through it, my music, I know I will live forever."[Michael Jackson]

На 25 юни 2009 година светът се прости с една от легендите на съвременната музика. Eдин от най-великите изпълнители, творили някога; човек, оставил огромно музикално наследство, когото светът няма да прежали още дълго. Майкъл Джексън : 29 август 1958 – 25 юни 2009.
Да говорим за живота на Джако вече е изтъркано – хиляди статии се изписаха за него, за семейството му, за детството му. Това, за което мисля да пиша аз е наследството, което той остави след себе си.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Your sences will never be the same!... :: Ladies and gentlemen, The Who’s album “Tommy”


Гениален, силен, странен, въздействащ.... Много неща могат да бъдат казани за четвъртия албум на англичаните The Who. А фактът, че Tommy е част от залата на славата на наградите Грами заради своята "историческа, художествена и значителна" стойност говори сам за себе си. И ако слушаш Tommy на запалени свещи, можеш да видиш бъдещето си....
Историятя за „глухо, нямо и сляпо момче”, което става месия, е първата музикална творба на англичаните превърнала се в рок опера.
В годините около Първата Световна Война, английският капитан от армията Уолкър изчезва безследно и е обявен за мъртъв. Съпругата му ражда син на име Томи. Когато след няколко години Капитан Уолкър се завръща изненадващо у дома, противно на очакванията му, открива, че съпругата му си е намерила любовник. Ядосан той се спречква и с двамата и убива новия любовник на Госпожа Уолкър. За да прикрият инцидента, родителите на Томи му казват, че не е видял нищо, не е чул нищо и никога на никого няма да каже за случилото се. Травмиран, Томи затваря очи, за да стане глух, сляп и ням за света, който го заобикаля. В състояние близко до кататония, подсъзнанието на Томи го отвежда на ново пътуване. В главата си той вижда фигура, облечена в сребриста рокля, която го отвежда на едно пътуване към просветлението. След години, вече превърнал се в млад мъж, Томи започва да интерпретира физическите усещания като музика.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Мрачните 27 :: „… this is the end my only friends the end…” [Част 5]



Страшното число за рок музикантите е 27. Възрастта, на която си отиват Джими Хендрикс, Джанис Джоплин, Джим Морисън, Браян Джоунс, Кърт Кобейн. Освен факта, че всичките са емблематични музиканти, променили историята на музиката завинаги и оказали огромно влияние върху цели поколения, ги свързва и още един факт. Това са членовете на т.нар „Клуб 27”, Ерик Сегалстад, с помощта на илюстратора Джош Хънтър, издава книгата „The 27s: The Greatest Myth of Rock & Roll”, посветена на въпросните легенди. „The 27s: …” събира историята на общо 34 музиканти, всеки от които е починал на 27 години, и разказва историята им не само с думи, но и с илюстрации, емблематични за ерата, която те са живели.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

…. Strawberry Alarm Clock: Wake up...it's Tomorrow! …. Psychedelic Rock : An Experimentation to turn on, tune in, drop out. […] [Част 4]


Психаделик рок музиката се появява в средата на шейсетте години на миналия век в Америка и Великобритания като подстил на рок музиката. Вдъхновена от психаделичните изживявания, резултат от употребата на психоактивни наркотици и имащи за цел да изучават съзнанието, тя пресъздава една нова и сюреалнистична вселена, в която започват да живеят хипитата на Haight-Ashbury. Именно психаделик рок музиката е мостът между ранния рок, базиран предимно на фолк и блус, и по-късните progressive rock, glam rock, hard rock и като резултат вдъхновява появата на подстилове като хеви метъл например. Най-активният период на психаделик рока е в до към 1970-1971г. След известно затишие, в края на 70те години на миналия век започва да се възражда отново, но в малко по-променен вид и с ново име - neo-psychedelia.

Като музикален стил психаделик рокът има собствени характеристики, които да го разграничават от останалите музикални стилове, като например – електрически китари, често подсилени с ефекти като уа-уа (даващи имитация на човешки глас) и фъзбокс (кутия-педал, която генерира изкривена, по-синтетична, версия на входящия звук.); различни студио ефекти; екзотични инструменти, най-често ситар и табла; силно присъствие на клавишни инструменти, особено орган и мелотрон; силен акцент върху удължените инструментални сола; по-трудна и комплексна структура на песните, тактове, арматурата, музикалните интервали; сюреалистични, мистични или вдъхновени от литературата текстове на песни.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

…. Lucy in the Sky with Diamonds…. Psychedelic Rock : An Experimentation to turn on, tune in, drop out. […] [Част 3]


Psychedelic mood ... Thanks to drugs, I can hear colors again! ....



Терминът Psychedelic идва от гръцки и в превод означава „проява на мисленето”. Което е малко иронично предвид факта, че освен се свързва с Psychedelic Rock музиката, която пък от своя страна е вдъхновена психоактивни наркотици като LSD. Състоянието, наречено psychedelic experience, се проявява с ‘достигането и възприемането’ на аспекти от съзнанието, които са били неизвестни до този момент и с необикновен творчески изблик на съзнанието, освободено от оковите, в които се е намирало преди. Тези изживявания могат да бъдат провокирани от различни визуални стимулации на съзнанието, както и от използването на психоактивни наркотици. Халюцинации, промени във възприятията, психоза са честите прояви на т.нар psycedelic experience, който е част от психаделичния свят на хипитата на Haight-Ashbury и „лятото на любовта”.

Психаделик музиката няма строга дефиниция и може да присъства в почти всички познати днес направления – рок, поп, соул, техно и др. Връзката между психаделик рок халюциногенните субстанции, съпътстващи живота на изпълнителите в стила, водят до другото наименование на този стил – а именно „acid rock” (популярният сред хипитата на Haight-Ashbury наркотик LSD в бил наричан acid).
За първи път психаделик музикалното течение се появява в шейсетте години на миналия век, като поджанр на рок-ен-рол музиката. Комбинацията между рок и електронна музика, която представлява този стил, не рядко е създадена в следствие на психаделични изживявания, предизвикани от употребата на забранени вещества като марихуана, халюционогенни наркотици и най-вече LSD. Много характерни за този тип музика са ладовете; езотеричните текстове, в които се говори за сънища, видения или халюцинации; прекалено дългите песни и инструментални сола, които сами по себе си звучат като една дълга, но уникално добра халюцинация. Тази музика е почти изцяло вдъхновена от действието на психоактивни вещества като канабис, псилоцибин, мескалин и най-вече LSD, който само между другото е бил в списъка на нелегалните субстанции през първата половина на Психаделик ерата. Някои от известните групи, които са имали психеделични периоди, са Дорс, Пинк Флойд, Бийтълс, Бийч Бойс, Грейтфул Дед, Джими Хендрикс.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Summer of Love : If you’re going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair…. [Част 2]



Когато през януари 1966г кварталът Haight-Ashbury в Сан Франсиско става столица на хипи-движението, по улиците му се събират хиляди млади хора, изгонени или доброволно изоставили живота, който им е бил даден за да се присъединят към една утопия. Те наричат обществото, което ги е
прокудило – “the straight world”. Отхвърлят неговите ценности и търсят своите отговори в един психаделичен свят на цветове, светлина, марихуана (“grass”) и LSD (“acid”). Няма абсолютна истина за Haight-Ashbury, освен че през „Лятото на любовта” това е било място за експериментиране. И животъ
т на Haight се превръща е една огромна импровизация.
А митологията за онова лято на 1967г така и не изчезва. Появата на така наречената хипи контракултура има огромно влияние върху нашата култура днес. Йога класове, поп музика, модни тенденции, отношение към наркотиците, опазването на природата и животинските видове.... И макар някои от мечтите на хипитата да са се сбъднали, други са се изпарили, оставайки за вечни времена в онова лято.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Haight-Ashbury : For those who are turned on and tuned in [Част 1]



Когато човек чуе името Сан Франсиско се сеща за „червения мост” и „улиците, които отиват нагоре-надолу по хълмовете” (последното обикновено е придружено с някое движение с ръка, сякаш слушателят няма да се сети за какво говорим).
Като човек, прекарал известно време в Сан Франсиско, мога да кажа, че освен „червен мост” и стръмни хълмисти улици, този град притежава и много други качества. Едновременно спокоен и динамичен, красив и стряскащ, нежен и демоничен, богат и беден, Сан Франсиско е град с дух, който пази спомени за легенди и хипи-настроение, което завладява всекиго по един или друг начин.
Туристическите забележителности в Сан Франсиско само довършват незабравимия облик на града. Мрачният Golden Gate Bridge, сивият Bay Bridge, заклещените на Pier 39 тюлени, The fishermen wharf, кичозният китайски квартал, почти отвесната улица Ломбард, която всички сме виждали по филмите, хипарския ъгъл на улиците Haight и Ashbury….

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Lord of the Dance


Майкъл Раян Флетли е роден на
16/07/1958. Името на известният американски степ-танцьор и хореограф от ирландски произход се свързва със спектаклите Lord of the dance, Riverdance и Feet of flames. Славата за Флетли идва през 1994 година, когато представя оригиналния танц Riverdance в един от интервалите на конкурса Евровизия. По-късно седем-минутния танц се превръща в цял спектакъл, базиран върху келтския фолклор.

За първи път трупата на Майкъл Флетли идва в България през пролетта на 2008година, за два концерта в зала 1 на НДК. Този път легендарното шоу Lord of the dance посети цели 4 български града. Понастоящем най-успешният танцов спектакъл се играе от два паралелни състава – единият обикаля света, а другият изпълнява спектакъла на територията на Северна и Южна Америка.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Walking in Memphis....






“Walking in Memphis” излиза през 1991 заедно с дебютния албум на американския певец и текстописец от еврейски произход Марк Коен. Благодарение на тази песен същата година Коен е отличен в категорията „Най-добър дебют” на наградите Грами. За съжаление той никога повече не успява да достигне успеха на „Walking in Memphis“ и няма друг ТОП 40 хит. На 13 октомври 1995 година кавър версия на песента е издадена от Шер и става нейният първи Европейски сингъл.
“Walking in Memphis” е вдъхновена от една реч на Ал Грийн, който е споменат в песента като „Reverend Green". Също така в текста на песента има препратки към Елвис Пресли и W. C. Handy. Самият Коен определя песента като „разказ за духовното пробуждане” и „кръщаването в блуса”.
За пръв път “Walking in Memphis” зазвучава по FM100 през 1989г, когато един от програмните директори я намира сред песните, записани на неизвестен сборен диск. „Атлантис Рекърдс” отказват да издадат песента в началото и казват, че яко въобще я публикуват, то това няма да се случи преди пролетта на 1990г. И така за пръв път песента прозвучава в ефир на 11 декември 1990г. А през лятото на 1991г Коен я изпълнява за FM100 в Мемфис. След което я представя и в Мисисипи, откривайки концерта не на кого да е, а на самия Ал Грийн.
Текстът е изпълнен с метафори, всяка от които е препратка към някого или към нещо, което е било емблематично за времето си. Доста странните и на пръв поглед не особено ясни думи, всъщност представляват пътешествие из блус и рок-ен-рол легендите и ярките места, съпътстващи тяхната музика.
… Един неизвестен певец тръгва да търси своето място в музикалния свят на блусарския Мемфис. И Мис Мюриел го кани да посвири в Холивуд бар…
Факти за песента:
  • "Walking with my feet ten feet off of Beale" препраща към реално съществуваща улица в Мемфис и Райли Б.Кинг, който става известен като "Beale Street Blues Boy" малко след пристигането си в Мемфис, а по-късно името му е съкратено просто на Би Би Кинг. Останалото е история.
  • Пеейки "Muriel plays piano every Friday at The Hollywood" Коен се обръща към Мис Мюриел – госпъл изпълнителка, която през 80-те години на миналия век всеки петък е свири в Холивуд кафе . През 1986г Марк Коен наистина посещава този бар и Мис Мюриел го кани да изпее Amazing Grace заедно с нея, питайки го, така както е питала всички - "Tell me are you a Christian child?". (Във версията на Шер името Мюриел е заменено с Гейбриел). Самият Коен, който е евреин, твърди, че песента е за духовно прераждане и пробуждане, заради което и той отговаря "Ma'am I am tonight", завладян от духа на „Краля” ( “King” – от английски – референция към Кралят на рока Елвис и Би Би Кинг). След като е бил посетен от духовете на блус легендите той се чувства част от това съсловие и от този техен свят.
  • „Холивуд Кафе” съществува все още. Оригинална сграда, в която се е помещавало заведението, изгаря и през 1969 година то е реновирано. Блус и Джаз миналото му е запазено и до днес музиканти свирят на живо за клиентите на заведението.
  • Споменатият в първия куплет W.C. Handy е блус легенда, чиито известни песни са St. Louis Blues, Beale Street Blues и Memphis Blues. В Мемфис дори има статуя в негова чест, която действително се намира много близо до вече спомената Beale street.
  • Противно на очакванията, препратката към "Blue Suede Shoes" няма нищо общо с Елвис Пресли. Коен говори за Карл Пъркинс, който пръв записва едноименната песен за „Сън Рекърдс”, но за съжаление не успява да я представи на публиката. Което от своя страна позволява на кавър версията на Елвис за „RCA Нашвил” да стане хит.
  • Споменаването на духът на Елвис ("Saw the ghost of Elvis up on Union Avenue and followed him up to gates of Graceland.") символично описва пътя на Елвис от "Memphis Recording Service" (което се намира на Юниън Авеню) до Грейсланд. “Духът на Елвис” също така се отнася и за Baptist Memorial Hospital, която също се намира на Юниън Авеню, и където на 16/08/1977 в обявена смъртта на Кралят на рока.
  • "Security didn't see him" е вероятно най-спорната реплика от целия текст на песента. Най-простото обяснение е, че тъй като говорим за духа на Елвис, е напълно нормално охраната да не го види. Една от версиите за тълкуването на тези думи е закачливо напомняне към Брус Спрингстийн и една от неговите истории, в която се разказва как веднъж успял да прескочи оградата на Грейсланд без охраната да го види, за да даде на Елвис песен, която сам написал. Песента, която Брус Спрингстийн се е опитал да предложи на Елвис, е била 'Fire', която Кралят отхвърля и по-късно тя е записана от Pointer Sisters, а след това и от самият Брус Спрингстийн.
  • "There's catfish on table and gospel in the air" противопоставя светското на святото. Думата „catfish” в блус-метафора за сексуален контакт и също така е жаргонен израз, използван в значението на женски полови органи. Коен поставя един срещу друг „catfish” и „gospel”, правейки първата дума символ на плътските желания, а втората – на интелекта и духовността. Вглеждането в сексуалното значение на „catfish” обаче е „вглеждане прекалено на дълбоко”. По-простото обяснение и тълкуване на думата и нейното значение в текста се крие във връзката с католическото спазване на Великия Пост, когато не е позволено да се яде месо в петък, но рибата е разрешена. Освен това „catfish” като ястие се ползва с изключително голяма популярност в Тенеси.
  • Споменаването на "The Jungle Room” е поредната препратка към Елвис и една от стаите в имението му Грейсланд, която е била обзаведена изцяло в мебели, донесени от Хавай.


“Walking in Memphis” обяснява по особен и нетипичен начин как Елвис и Мемфис са синоними - от Beale Street, където Елвис купува дрехите си през портите на Грейсланд, приети от мнозина за символ на рок-ен-рола, и jungle room в Грейсланд, до Карл Пъркинс, чиято песен Елвис превръща в хит…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

ПОНЯКОГА И ЕДИН СЛУШАТЕЛ Е ДОСТЪЧЕН! (публикувано във вестник ''Труд'')

Една статия, която ми попадна случайно в интернет... (Беше ми изпратено копие по мейла). И тъй като много ми хареса, реших да я споделя и тук. Има доста истина в нея.. Честно казано ми се иска да знам кой е авторът й... Най-малкото, за да му/й кажа кооооолко е прав!

" ....В последното десетилетие ситуацията в българската поп музика се промени. Промени се и самата музика. Еволюира. По-скоро мутира. Превърна се в нещо неясно какво, трудно за обяснение и възприемане. Разпадна се като политическа сила без лидер. Останаха само някои имена и стари текстове като лозунги, сякаш да ни напомнят какво е било. Сега сме в опозиция. Търсим виновните и обвиняваме. Радиата, че не ни излъчват, музикалните ни телевизии, че им е паднал рейтингът, масовия вкус, поп фолка, балканския манталитет. Докато ние (поп певците) си лаем, керванът (поп фолкът) си върви. Защо не се качим на него, или не създадем свой, с който да продължим? Отговорът – защото всеки такъв си има предводител, който да го оглавява. Ние все още нямаме.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

От формалистите до днешната музикална индустрия

Формализмът в науката и изкуството държи за външната страна, не обръща внимание на съдържанието и свежда действителността до отвлечени форми и схеми, отделя формата от съдържанието и теорията от практиката. В музикалната теория формализъм е концепцията, че смисълът, изцяло се определя от неговия вид. …Това сложно обяснение казва едно единствено нещо – а именно, че всяко произведение на изкуството може да бъде разцепено на съставните му части и разглеждано елемент по елемент, като всяка отделна частичка от него има някакъв смисъл, допринасящ за въздействието, което указва завършеното цяло върху публиката.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tesla - What You Give

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Penny Lane. Предоставено от Blogger.